Erhan Ballıeker

Resilient Network Services Bölüm 7 – Xamarin Projemizde Refit, Polly, Akavache, Fusillade ve ModernHttpClient Birlikte Kullanımı

Selamlar,

Bu seri boyunca bahsettiğim bu güzel kütüphaneleri artık iş üzerinde görme vakti geldi 🙂 Tüm bu kütüphanelerin bir xamarin projesinde Resilient Network services oluşturulması için nasıl bir arada kullanıcağımızı göreceğimiz bu yazımızda, kütüphanelerin detaylarını görmek için önceki yazıları da okumanızı öneririm. Buradan başlayabilirsiniz.

Refit, Fusillade, ModernHttpClient, Akavache ve Polly  kütüphanelerinin herbirinin birbirinden farklı ve aynı zamanda aynı işlevi gören özellikleri mevcut.
Öncelikle hangi kütüphaneden hangi özellikleri alıp nasıl bir yapı kuracağımızı ve bunu xamarin projelerinde nasıl kullanacağımıza bakacağız. Sırası ile kütüphanelerden alacağımız özellikler şunla olacak.

  1. Refit: Tüm Api haberleşmesini, tek bir interface altında toplayıp, HttpClient ve HttpMessageHandler yönetimini runtime da bu arkadaşa bırakacağız. Herhangi bir yerde biz HttpClient sınıfı ile ilgilenmeyeceğiz.
  2. Akavache: Api dan gelen responlarımız için tüm objelerimizi Akavache ile sqlite3, lokal veritabanında saklayacağız. Request atmaya ne zaman gitmeli, cache de varsa önce oradan okuma işlemi yada cache de olsa bile cache den sonucu hemen dönüp, yine de arka planda Api ye gidip cache deki dataları yenileme gibi işlemleri akavache ile yapacağız.AKavache de bize performanslı ve kolay bir SQLite yönetimi sunacak
  3. Fusillade: Bu güzel kütüphaneyi requestleri önceliklendirme işlemlerimiz için ve Request Limit işlemi için kullanacağız. Kullanıcı tetiklemesiyle mi birşeyler oldu, bir arka plan request imi atıyoruz, yoksa speculative bir request atıp verdiğimiz sınır boyunca belli bir data mı çekiyoruz bunu söyleyeceğiz.
  4. ModerHttpClient: En basit kullanımı olan bu kütüphanenin amacı zaten belli, daha performanslı http haberleşmesi sağlamak. kendi ardaka kullandığı native framework ler ile, bize sunduğu NativeMessageHandler ile daha performanslı network haberleşmesi sağlayacak.
  5. Polly: Bunu kullanın kullanabildiğiniz kadar 🙂 Çok fazla özelliği olan bu kütüphane de genellikle kullanılacak özellikler, api hanerleşmesinde istediğimiz senaryolara bağlı olduğundan, biz default olarak, Transient yani anlık hatalar için Retry pattern ini requestlerimizde uygulamak için kullanacağız.
    Daha da detaylarını eski yazılarımdan ve kütüphanelerin kendi github repo larından edinebilirsiniz.

Örnek olması açısından public api lardan biri randomuser.me  kullanalım. adrese gittiğinizde api ın neler sağladığını bulabilirsiniz. Biz basit bir get request i ile işe başlayalım. REquest atacağımız adres ;

https://randomuser.me/api/?results=5

Bu adres bize results querys string ile verdiğimiz sayı kadar user geriye dönecektir. Bu user a bağlı birden çok property ve ayrı class lar var. Postman üzerinden yada direk browserdan bu adrese request attığınızda karşınıza çıkacak olan response şu şekilde olacaktır.

Capture.PNG

bu json ın c# tipinde nasıl bir class a karşılık geldiğini anlamak ve yazmak için uzun uzun bakmak yerine sıkça kullandığım jsonutils.com adresine json ı yapıştıralım ve bize bu json olarak aldığımız response C# ile oluşturulmuş class lar olarak versin.

jsonutils.com a gidip aşağıdaki gibi json text alanına json string imizi girdiğimizde istediğimiz isimle ana sınıfı oluşturup buna bağlı sınıflarıda kendisi oluşturuyor.

Capture.PNG

bu endpoint e attığımız request in C# cası jsonutils in bize söylediğine göre tam olarak aşağıdaki gibi;

   public class Name
    {
        public string title { get; set; }
        public string first { get; set; }
        public string last { get; set; }
    }      
 
    public class Coordinates
    {
        public string latitude { get; set; }
        public string longitude { get; set; }
    }

    public class Timezone
    {
        public string offset { get; set; }
        public string description { get; set; }
    }

    public class Location
    {
        public string street { get; set; }
        public string city { get; set; }
        public string state { get; set; }
        public object postcode { get; set; }
        public Coordinates coordinates { get; set; }
        public Timezone timezone { get; set; }
    }

    public class Login
    {
        public string uuid { get; set; }
        public string username { get; set; }
        public string password { get; set; }
        public string salt { get; set; }
        public string md5 { get; set; }
        public string sha1 { get; set; }
        public string sha256 { get; set; }
    }

    public class Dob
    {
        public DateTime date { get; set; }
        public int age { get; set; }
    }

    public class Registered
    {
        public DateTime date { get; set; }
        public int age { get; set; }
    }

    public class Id
    {
        public string name { get; set; }
        public string value { get; set; }
    }

    public class Picture
    {
        public string large { get; set; }
        public string medium { get; set; }
        public string thumbnail { get; set; }
    }

    public class Result
    {
        public string gender { get; set; }
        public Name name { get; set; }
        public Location location { get; set; }
        public string email { get; set; }
        public Login login { get; set; }
        public Dob dob { get; set; }
        public Registered registered { get; set; }
        public string phone { get; set; }
        public string cell { get; set; }
        public Id id { get; set; }
        public Picture picture { get; set; }
        public string nat { get; set; }
    }

    public class Info
    {
        public string seed { get; set; }
        public int results { get; set; }
        public int page { get; set; }
        public string version { get; set; }
    }

    public class User
    {
        public IList results { get; set; }
        public Info info { get; set; }
    }

Bu class ları projemizde Models klasörüne (yoksa bir tane Model adında bir klasör açarak) içerisine koyalım. Diğer bir önz hazırlığımız da Fusillade tarafında bize önyüzde ve ortak kod tarafında yardımcı olması için, PriorityType adında bir enum oluşturalım.

public enum PriorityType
{
   Background,

   Speculative,

   UserInitiated
}

Hazırlığımıza devam edelim. Tüm request tiplerimizi bir arada tutacağımız bir ApiRequest interface i oluşturuyorum. Daha sonra uygulama üzerinden gidecek olan tüm requestleri bu interface i implemente eden ve başka türlü çalışmasını istediğimiz bir şekle çevirmek istersek bu şekilde ilerleek bize fayda sağlıyacaktır.

 public interface IApiRequest
    {
        T Speculative { get; }
        T UserInitiated { get; }
        T Background { get; }
    }

Interface in sadece üç adet readonly propertysi mevcut. Bundan sonra bu Interface i implemente edecek, concrete ApiRequest sınıfımızı oluşturacağız ve Fusillade,Refit ve ModernHttpClient kütüphanelerini kullanmaya başlayacağız.

Bu yazıyı burada bırakıyorum. Hazırlık kısmı olarak biraz fazla uzadı. Buradaki adımları yaptığımızda bir sonraki yazımda asıl implementasyonu benimle beraber siz de yapabilirsiniz.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: