Erhan Ballıeker

Resilient Network Services Bölüm 3 – Fusillade

Selamlar,

Önceki yazılarımda Resilient Network services kurgusundan ve bu kurguyu yaparken bize çok destek olacak olan kütüphanelerden bahsetmiştim.  En son REFIT ten bahsetmiştik, şimdi sıra geldi Fusillade den bahsetmeye.

Bu da yine mobil ve desktop uygulamalırınızda daha efektif işler yapabilmenizi sağlayan, Volley ve Picasso kütüphanelerinden esinlenerek oluşturulmuş bir C# kütüphanesi. Volley başarılı bir Http haberleşme kütüphanesi android tarafında. Picasso ise Android developer ların olmaz ise olmalardından bir tanesi. Peki bakalım bu Fusillade de bunlardan esinlenerek neler  yapılmış.

Öncelikle hangi ortamlarda bu kütüphaneyi kullanabileceğimizi görelim.

  • Xamarin.Android
  • Xamarin.iOS
  • Xamarin.Mac
  • Windows Desktop apps
  • WinRT / Windows Phone 8.1 apps
  • Windows Phone 8

Bu ortamların hepsinde bu kütüphaneyi kullanmamız mümkün. Kendisi portable bir kütüphane, NetStandard kütüphanesi kullanmaya başlayanlarda rahatlıkla kullanabilirler.

Peki bu kütüphane bize neler sağlar bunlara bir bakalım. Fusillade temelde HttpMessageHandler kümesi diyebiliriz. HttpClient ile yaptığımız requestlerde arka tarafta bu kullanıldığından, Fusillade kullanarak yaptığınız reuestlerin daha iyi test edilmiş senaryolar üzerine kurulu HttpMessageHandler ile çalışmasından dolayı daha verimli ve responsive uygulamalar yazmanızda yardımcı olur. Özetle Fusillade bize 4 temel fayda da bulunuyor.

  • Auto-deduplication of relevant request: Türkçe mealine gelecek olursak bu deduplication özelliğinin bize sağladığı şey şu; örneğin bir mobil uygulamanız var, sosyal medya olsun. Kullanıcıların postlarını aşağıya doğru diziyorsunuz, bir arkadaşınız 3-5 post atmış. Bunları gösterirken yanında profil resmini de göstereceksiniz değil mi? E bu resimde çok büyük olasılıkla uygulamaya gömülü olmayacağına göre network üzerinden istek atıp alacağınız bir resim olucaktır. İşte bu ve benzeri durumlarda, Fusillade birbirine benzer requestler için yalnızca tek bir request atıyor ve dönen result ı tüm instance lar ile paylaşıyor. Bu da bize daha az network trafiği oluşturucağımız için performans artısı olarak geri dönüyor.
  • Request Limiting : Bu özellik bize Fusillade tarafından anlık yapılan istekleri kısıtlama imkanı sağlıyor. Instagram’ı düşünelim, like butonuna sürekli basıp duruyoruz, her seferinde request atmak yerine bu gibi davranışları kısıtlamak istediğimiz durumlarda bu özelliğini kullanabiliriz. Yapılan istekler, Volley default u olarak anlık 4 tane olacak şekilde limitleniyor. Bunun la istediğiniz gibi oynayabilirsiniz tabii ki.
  • Request Prioritization: Bu özellik aslında en çok kullandığım Fusillade özelliklerinden biri. Uygulamanızda bir ekranda bir çok widget olduğunu aynı zamanda bunlar load olurken de uygulama responsive olduğu için kullanıcının aynı zamanda birşeylere basıp kendi birşeyleri tetiklediğini düşünelim. İşte bu gibi durumlarda Fusillade hangi requestleri önceliklendirip hangilerini geri planda bırakabileceğini söyleyebiliyorsunuz.
  • Speculative requests: Bu da yine özellikle mobil uygulamalrda kullanabileceğiniz güzel bir özellik. Örneğin ilan listesi açtınız uygulamanızda, en üstte de 5 adet reklam var, tıklanma olasılığı yüksek ilanlar. İşte Fusillade ye şunu söyleyebiliyorsunuz; 5mb data sınırın var, bu 5 adet reklamın requestlerini speculative olarak yolla, 5mb bulmadığın sürece bunların detaylarını al getir, 3. de 5mb doldu mu, o zaman gerisini getirme. Bu kullanıcıların tıklama olasılıklarını yüksek gördüğünüz senaryolarınızda requestleri önceden belli bir limit verip yollamınıza ve kullanıcı tıkladığında hiç bekletmeden doğruca ilgili cevabı göstermenize yarıyan bir özellik.

Kullanım Şekli

Fusillade yi kullanmaya başlamanın en kolay yolu NetCache  adındaki sınıf. Yukarıda yazdığım birçok özelliği zaten kapsıyor.

public static class NetCache
{
    public static HttpMessageHandler Speculative { get; set; }
 
    public static HttpMessageHandler Background { get; set; }
    public static HttpMessageHandler UserInitiated { get; set; }
}

Bu sınıfı aşağıdaki şekilde HttpClient ile beraber kullanabilirsiniz.Aşağıda ilgili request e atılacak olan isteğin kullanıcı tarafından tetiklendiğini belirtmiş olduk.

var client = new HttpClient(NetCache.UserInitiated);
var response = await client.GetAsync("https://randomuser.me/api/?results=5");
var str = await response.Content.ReadAsStringAsync();

Console.WriteLine(str);

Speculative requestlerin limiti şu şekilde değiştirebiliriz.

NetCache.Speculative.ResetLimit(1048576 * 5/*MB*/);

Offline Desteği

Cache için ben genelde Akavache kullanıyor olsamda, yada primitive tipler için platform spesific taraflardaki SharedPreference ve NSUSerDefaults u kullanıyor olsam da, Fusillade bize responseları cache leme ve offline olarak uygulamayı çalıştırma fırsatı da veriyor. Cache için olan objenizi NetCahce in RequestCache Propertysine set ettiğiniz anda gelen responselar burada cachlenir.

NetCache.RequestCache = new MyCache();

var client = new HttpClient(NetCache.UserInitiated);
await client.GetStringAsync("https://httpbin.org/get");

Daha sonra kullanıcının offline olduğu durumda NetCache ile HttpClient a request in  Offline çalışmasını istediğinizi aşağıdaki gibi söyleyebilirsiniz.

var client = new HttpClient(NetCache.Offline);
await client.GetStringAsync("https://httpbin.org/get");

Tüm kütüphane yi github  repo sundan incelemnizi öneririm.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: